poniedziałek, 21 marca 2016

KOLEJ RZECZY

1. Rodzi się Nowy Człowiek.
2. Nowy Człowiek ma spełniać oczekiwania świata - spać wtedy kiedy mu się każe , jeść wtedy kiedy mu się każe i to co mu się każe , potem uczyć się tego co mu się każe i kiedy mu się każe , w dodatku w sposób który wybiera ktoś poza nim samym  . Ma kochać i szanować tych których każe mu się kochać i szanować . Ma również być grzeczny ( w sposób w jaki mu się każe ) . Ma się nie bać , w ogóle nie przeżywać zbyt wielu trudnych dla innych emocji - ma być dzielny ( ale bynajmniej nie z powodu dużych zasobów wewnętrznej siły i odwagi - raczej dlatego , że mu się każe )
3. Gdy nowy człowiek próbuje pokazywać jaki jest on sam - że nie lubi brokułów , nie chce się bawić cicho , a uczenie matematyki widzi inaczej niż ciag działań do wykonania na kartce-  wkracza MOTYWACJA ver.2
4. MOTYWACJA ver.2 polega na wytresowaniu Nowego Człowieka tak aby właściwie reagował na spotykające go wydarzenia  . Właściwie - czyli zgodnie ze zdaniem tego , który mu każe .
Najpierw działa metoda na chrupka kukurydzianego  ( jak zjesz brokułka to mama da chrupeczka - sama przetestowałam ) . Następnie wprowadzane są naklejki z ulubionym bohaterem ( pani doktor tylko dotknie Ci ząbek bo tam sie zalęgły robaczki i jak dasz dotknąć to dostaniesz naklejeczkę , bo jak wiemy  zębów nie leczy się  żeby były zdrowe - zęby się leczy żeby coś dostać , i w zębach  nie ma też bakterii tylko robaczki właśnie .... ) . Następny okres to czas wprowadzenia metody naklejkowej numer dwa - czyli naklejki z czarną chmurą . Czarna chmura działa na podobnej zasadzie co naklejany spajdermen lub kucyk pony - tym razem należy się jedynie przestawić na to , że nie należy jej zdobyć . Gdy metody naklejkowe ulegną nieuchronnej dewaluacji , przechodzimy do metod pieniężnych oraz metod długopisowych . Metoda pieniężna jest prosta - wystarczy zwiększać kwotę motywacyjną , gdy zauważy sie , że za 10 złotych Nowy Człowiek nie chce już wynosić śmieci tak chętnie jak wcześniej . Metoda długopisowa polega na wpisywaniu ocen w kratki Dziennika Szkolnego . Wpisana cyfra w zależności od przyjetego w danym kraju systemu ma być unikana lub ma się do niej dążyć . Ślad długopisu ma niewiarygodną moc , jak na rzeczywiste znaczenie mieszaniny pigmentów i rozpuszczalnika .....
5. Nowy Człowiek jest już wystarczająco dobrze wyedukowany , żeby działać zgodnie z zasadą , że  wiekszości  rzeczy nie robi się tylko dlatego , że się je lubi lub nie , chce się je zrobić lub nie , lub chociaż dlatego , że są ciekawe lub ciekawie wytłumaczone , albo co gorsza ROZUMIE SIĘ po co TRZEBA je zrobić .  Nowy Człowiek - tak przyjemnie wyposażony przez naturę w samoświadomość , traci umiejętność dostrzegania własnych potrzeb , pragnień i tego co jest dla niego naprawdę ważne.
6. Nowy Człowiek jest za to chojnie wyposażony  przez MOTYWACJĘ ver.2 . Przyzwyczaja się , że nie ma sensu mieć własnego zdania , bo i tak znajdzie sie Kontroler Systemu , który wie lepiej . W związku z zaufaniem pokładanym w Kontrolerze ( w końcu to już ładnych parę lat )  Nowy Człowiek przyzwyczaja się również , że gdy nie dostanie jasnego przekazu "masz zrobić to i to " , wzmocnionego " bo jak nie " albo "jeśli zrobisz to dostaniesz" to nie robi nic - a raczej robi to co jeszcze kojarzy mu się przyjemnie . Na pewno nie jest to nauka - Kontrolerzy nauczyli Nowego Człowieka , że w nauce przyjemności to raczej nie ma co szukać - nauka to przymus, brak wpływu na to czego , w jakim tempie i w jaki sposób się uczy . A przymus jak wiemy jest rzecza nieprzyjemną , od której sie ucieka ....
7. Nowemu Człowiekowi można przeprowadzić reinstalację na system pierwotny MOTYWACJA 1.0 . Jest to jednak proces długi , w którym efekty nie sa tak spektakularne jak w systemie MOTYWACJA 2.0 za to trwałe i piękne . Kłopot w tym , że żeby reinstalację przeprowadzić Nowemu Człowiekowi , najpierw muszą ją sobie przeprowadzić Kontrolerzy Systemu i nauczyć się obsługiwać własny interfejs ....





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz